Pozytywny wpływ aktywności fizycznej na wszystkie aspekty życia

aktywnosc-fizyczna
Siedzący tryb życia powoli zdaje się odchodzić do lamusa. Coraz więcej osób chce być fit. I wcale nie jest to wyłącznie kwestia mody. To przede wszystkim wzrastająca świadomość, że aktywność fizyczna wpływa pozytywnie na wiele aspektów życia. Jeśli nadal sceptycznie podchodzisz do wysiłku fizycznego, poznaj korzyści z wdrożenia choćby najprostszej i średnio intensywnej aktywności. Nikt nie zmusza do intensywnych planów treningowych, do spędzania wielu godzin na siłowni czy w klubie fitness. Grunt to odłożyć gazetę lub pilot do telewizora i… zacząć ćwiczyć.

Zmniejsza ryzyko chorób

Aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko wielu chorób (w tym chorób cywilizacyjnych), przyczyniając się do wydłużenia życia. Ćwicząc, eliminujesz prawdopodobieństwo wystąpienia cukrzycy, miażdżycy, nadciśnienia, a nawet chorób nowotworowych. Regularnie wykonywane ćwiczenia prowadzą także do wzmocnienia mięśni, więzadeł i ścięgien oraz zwiększają gęstość kości. Dzięki temu ograniczają ryzyko wystąpienia osteoporozy w wieku dojrzałym.

Poprawia nastrój

W przypadku gorszego samopoczucia, zamiast sięgać po tabliczkę czekolady, warto postawić na aktywność fizyczną. W trakcie wysiłku organizm wydziela zwiększoną ilość endorfin, czyli hormonów szczęścia. Efekt? Natychmiast odzyskujesz doskonały humor, a samopoczucie przechodzi metamorfozę o 360o. Ponadto podczas aktywności fizycznej możesz wyładować złość oraz rozładować wewnętrzne napięcie. W chwilach stresu i wściekłości, warto więc poddać się ćwiczeniom. Poprawa nastroju gwarantowana!

Modeluje sylwetke

Jeżeli chcesz pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, samą dietą nie osiągniesz spektakularnych efektów. Jedynie w połączeniu z aktywnością fizyczną pozbędziesz się zbędnych kilogramów i zbudujesz ładną sylwetkę. Ćwiczenia podkręcają metabolizm. Znacznie szybciej doprowadzają do deficytu energetycznego, który jest niezbędny w utracie ponadprogramowych kilogramów.

W roli ćwiczeń sprzyjających odchudzaniu świetnie sprawdza się trening aerobowy lub trening interwałowy. Niemniej jednak każda aktywność jest mile widziana, ponieważ prowadzi do spalania kalorii.

Sprawność na długie lata

Jeśli chcesz w wieku dojrzałym zachować sprawność fizyczną, już teraz zacznij ćwiczyć. Aktywność w wieku młodzieńczym pozwala zachować organizm w dobrej kondycji. Większa wydolność i przypływ sił witalnych pozwoli korzystać z pełni życia bez jakichkolwiek ograniczeń ruchowych.

Rodzaj aktywności nie ma znaczenia

Jeżeli chcesz odczuć pozytywny wpływ sportu na wiele aspektów życia, rodzaj aktywności fizycznej nie ma większego znaczenia. Wystarczy tylko zejść z kanapy i zacząć się ruszać, by zauważyć wyraźną poprawę. Ćwiczyć możesz właściwie wszystko – najważniejsze, by wysiłek fizyczny sprawiał przyjemność. Nie ma bowiem nic gorszego niż zmuszanie się do sportu. Aktywność musi nieść ze sobą radość, co na pewno będzie miało ogromne przełożenie na efektywność!