Kasza jaglana – królowa wszystkich kasz

jaglana 600x310

Kasza jaglana przygotowywana z łuskanych ziaren prosa jest jedną z najstarszych na świecie kasz, jednak jej zbawienne dla naszego organizmu właściwości były przez bardzo długo niedoceniane. Na szczęście dziś jest już stałym elementem każdej kuchni fit i cieszy się ogromną popularnością nie tylko wśród tych, którzy chcą zgubić zbędne kilogramy, ale przede wszystkim tych, którzy prowadzą zdrowy tryb życia i dbają o swoją formę.

Kasza jaglana – podstawa zbilansowanej diety

Kasza jaglana wpływa bardzo pozytywnie na funkcjonowanie całego organizmu. Choć posiada dość wysoki indeks glikemiczny, a jej 100 gr ma wartość 378 kcal, jest jednocześnie lekkostrawna i dostarcza sporej dawki energii. Dania oparte na kaszy będą więc sycące, ale nie spowodują psychofizycznego uczucia ciężkości. Kasza to także bogate źródło łatwo przyswajalnego białka, witamin z grupy B oraz związków żelaza i miedzi. To jednak nie wszystko. Krzemionka i lecytyna zawarte w kaszy pozytywnie wpływają na nasze trawienie przyspieszając metabolizm, hamując za to procesy starzenia.

Kasza jaglana – sposób na detoks i silny organizm

Kasza jaglana sprawdza się również w diecie detoksykacyjnej. Jej zasadotwórcze właściwości pomagają usuwać z organizmu szkodliwe toksyny, a jej odżywcze właściwości pozytywnie wpływają nie tylko na pracę narządów wewnętrznych, ale także i kondycję całego organizmu. Kasza jaglana zawiera wysoki poziom przeciwutleniaczy, które w naturalny sposób wspierają nasz układ immunologiczny. Ponadto, jagły „podnoszą” temperaturę ciała od środka i świetnie sprawdzają się w walce z sezonowymi chorobami. Kasza zwalcza także zgagę, redukuje nadmiar kwasów żołądkowych, a jej składniki wpływają pozytywnie także na nasze włosy, paznokcie i oczy. Co więcej, nie zawiera glutenu i może być składnikiem diety tych, którzy go nie tolerują.

Kasza jaglana w Twojej kuchni

– 100 gr kaszy dostarcza ok. 378 kcal, 11 gr białka, 4,2 tłuszczów i 73 gr węglowodanów (w tym ok 8,5 gr błonnika).

– Kasza jaglana o poranku to wybuchowy ładunek energetyczny – świetnie sprawdzi się w połączeniu z owocami i jogurtem naturalnym.

– Choć może stanowić dodatek do dania głównego, jest także idealnym uzupełnieniem sałatek – najlepiej lekko podprażona.

– Aby kasza nie stała się gorzka, jeszcze przed gotowaniem warto namoczyć ją w zimnej wodzie, a później dokładnie wypłukać.