Jak dbać o organizm, by nie uległ zakwaszeniu?

zakwaszenie-organizmu
Czujesz jak ulatnia się z Ciebie energia? Włosy zaczynają wypadać na potęgę, a kondycja skóry wyraźnie się pogarsza? Miewasz coraz częstsze dolegliwości trawienne i przybierasz na wadze? W ten sposób organizm wysyła sygnały o zaburzonej równowadze kwasowo-zasadowej. Sygnały, których nie możesz bagatelizować. Zakwaszenie organizmu to podstępny niszczyciel, który może doprowadzić do wielu poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Chociaż ustrój posiada własny system buforujący nadwyżkę resztek kwasowych, ich nadmierne nagromadzenie utrudnia prawidłowe działanie naturalnego bufora. Niedobór składników zasadowych zmusza więc krew do czerpania ich z organów wewnętrznych. Efekt? Odbija się to niekorzystnie na zdrowiu.

Czym grozi nadmierne zakwaszenie organizmu?

Zaburzenie równowagi i przesunięcie jej w stronę „kwasowości” wpływa negatywnie na kondycję zdrowotną. Zakwaszenie organizmu prowadzi między innymi do:

  • nadwagi i otyłości,
  • większego ryzyka udaru,
  • większego ryzyka cukrzycy,
  • zmian zwyrodnieniowych stawów,
  • większego ryzyka chorób nowotworowych,
  • osłabienia koncentracji,
  • stanów chronicznego zmęczenia.

Przywróć równowagę kwasowo-zasadową

Jeśli czujesz, że równowaga kwasowo-zasadowa Twojego organizmu mogła zostać poważnie zachwiana, czas przystąpić do odkwaszania. Stosując się do wskazówek (znajdziesz je poniżej), nie tylko odzyskasz zdrowie i doskonałe samopoczucie, ale również zapobiegniesz kolejnym zaburzeniom związanym z odkładaniem się w organizmie nadwyżek kwasowych.

Odpowiednia dieta to podstawa

W czasach poprzedzających wielki rozwój cywilizacji, dieta ludności bazowała głównie na produktach roślinnych, a produkty odzwierzęce były jedynie dodatkiem spożywanym sporadycznie. Dziś jest zupełnie odwrotnie. Gdyby dokładnie przeanalizować jadłospis współczesnego człowieka, w menu dominowałyby przede wszystkim produkty wysoko przetworzone oraz produkty pochodzenia zwierzęcego. I to właśnie one stanowią podstawę żywieniową, która zwiększa ryzyko zakwaszenia organizmu.

Chcąc ochronić organizm przed nadmiernym zakwaszeniem, należy zacząć od zmiany nawyków żywieniowych. Niech podstawą codziennego menu będzie żywność pochodzenia roślinnego, a produkty zwierzęce – tylko uzupełnieniem i urozmaiceniem. Co jeść, by odkwasić organizm i zapobiec zaburzeniom równowagi kwasowo-zasadowej? Głównie owoce i warzywa – doskonałe właściwości alkalizujące ma m.in. szpinak, czosnek, szparagi, cebula, brokuły, owoce cytrusowe. Warto także sięgać po kaszę jaglaną.

Należy pamiętać również o odpowiedniej podaży płynów. Alternatywą wody mineralnej może okazać się woda zjonizowana – powstająca w specjalnych urządzeniach zwanych jonizatorami (dostępnymi także do domowego użytku). Przygotowana w nich woda ma właściwości alkalizujące, które wspomagają proces odkwaszenia organizmu. Pomaga utrzymać prawidłowe pH, zapobiegając jednocześnie zaburzeniom równowagi kwasowo-zasadowej w przyszłości.