Dlaczego warto jeść kurze jaja?

jaja

Przez wiele lat jajko było uważane za jednego z głównych sprawców podwyższonego cholesterolu w organizmie. Aktualnie jednak wraca do łask i coraz częściej gości w zdrowej kuchni. Wszystko za sprawą obecnych w nim pełnowartościowych aminokwasów, a także dużej zawartości lecytyny i kwasów omega-3.

Czytaj dalej →

Jagody Goji – skarbnica witamin i minerałów

nasiona-goji

Jagody goji są znane już od ponad dwóch tysiącleci i cieszą się ogromną popularnością szczególnie w krajach wschodnich. Choć do naszej kuchni dotarły stosunkowo niedawno, zdążyły już zyskać grono swoich zwolenników. Nic dziwnego, bowiem jagody goji są bardzo bogatym źródłem aminokwasów, witamin i związków mineralnych, które świetnie wpływają na pracę naszego organizmu.

Czytaj dalej →

Złota recepta na zdrowie, czyli olej lniany

oil2

Olej lniany znany jest na świecie już od czasów starożytnych, a wszystko za sprawą jego zbawiennych dla naszego organizmu właściwości. Nic dziwnego, że cieszy się tak dużą popularnością, bowiem pomaga redukować poziom „złego” cholesterolu, zapobiega miażdżycy i wspiera proces odchudzania. A to tylko nieliczne z jego naprawdę wielu zalet.

Czytaj dalej →

Szpinak – źródło witamin i minerałów

szpinak

Szpinak kojarzy nam się przede wszystkim z koszmarem dzieciństwa. Nie bez powodu jednak był także ulubionym daniem znanego z kreskówki Popey’a, któremu dostarczał niewiarygodnej ilości siły. Ile w tym prawdy? Okazuje się, że sporo, bowiem szpinak jest nie tylko niskokaloryczny, ale przy okazji niezwykle bogaty w witaminy i minerały niezbędne naszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Na szczęście obecnie jest już stałym składnikiem zdrowej kuchni, a odpowiednio przyrządzony może być naprawdę smaczny.

Czytaj dalej →

Kasza jaglana – królowa wszystkich kasz

jaglana 600x310

Kasza jaglana przygotowywana z łuskanych ziaren prosa jest jedną z najstarszych na świecie kasz, jednak jej zbawienne dla naszego organizmu właściwości były przez bardzo długo niedoceniane. Na szczęście dziś jest już stałym elementem każdej kuchni fit i cieszy się ogromną popularnością nie tylko wśród tych, którzy chcą zgubić zbędne kilogramy, ale przede wszystkim tych, którzy prowadzą zdrowy tryb życia i dbają o swoją formę.

Czytaj dalej →

Trening – co robić, by nie dopadło nas przetrenowanie?

słoik 600x310

Przetrenowanie to przypadłość, która spotkać może każdego, kto uprawia regularnie jakąś dziedzinę sportu. Wbrew potocznej opinii nie jest zarezerwowane tylko dla zawodowych sportowców. Nie objawia się jedynie zmęczeniem fizycznym, może również prowadzić do znacznego pogorszenia naszego stanu psychicznego. Gdy nas dopadnie skutecznie utrudnia nie tylko treningi, ale i ogólne funkcjonowanie w pozostałych sferach naszego życia.
Czytaj dalej →

Pozytywny wpływ aktywności fizycznej na wszystkie aspekty życia

aktywnosc-fizyczna
Siedzący tryb życia powoli zdaje się odchodzić do lamusa. Coraz więcej osób chce być fit. I wcale nie jest to wyłącznie kwestia mody. To przede wszystkim wzrastająca świadomość, że aktywność fizyczna wpływa pozytywnie na wiele aspektów życia. Jeśli nadal sceptycznie podchodzisz do wysiłku fizycznego, poznaj korzyści z wdrożenia choćby najprostszej i średnio intensywnej aktywności. Nikt nie zmusza do intensywnych planów treningowych, do spędzania wielu godzin na siłowni czy w klubie fitness. Grunt to odłożyć gazetę lub pilot do telewizora i… zacząć ćwiczyć.
Czytaj dalej →

Jak dbać o organizm, by nie uległ zakwaszeniu?

zakwaszenie-organizmu
Czujesz jak ulatnia się z Ciebie energia? Włosy zaczynają wypadać na potęgę, a kondycja skóry wyraźnie się pogarsza? Miewasz coraz częstsze dolegliwości trawienne i przybierasz na wadze? W ten sposób organizm wysyła sygnały o zaburzonej równowadze kwasowo-zasadowej. Sygnały, których nie możesz bagatelizować. Zakwaszenie organizmu to podstępny niszczyciel, który może doprowadzić do wielu poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Czytaj dalej →